La conselleria d'Ensenyament dirigida per Irene Rigau acaba d'anunciar que estudia la realització d'exàmens de recuperació al setembre per aquells alumnes que no hagin assolit els objectius del curs acadèmic al juny.
Aquesta mesura s'emmarca dins d'un pla d'acutació que pretén reduir el fracàs escolar a Catalunya, que és del 31,9 % !!! Un dels principals objectius, diu, és l'impuls del Pla Nacional de la Lectura.
Doncs bé, esperem i desitgem que si es realitzen exàmens al setembre aquests tinguin el mateix nivell d'exigència i que no serveixin per aprovar els alumnes que no han passat el tall al juny per fer baixar les estadístiques de fracàs escolar.
Efectivament, el nivell dels alumnes catalans és preocupant i cal celebrar les mesures que pretenguin millorar-lo realment i no amb paranys estadístics. Per això, per culpa dels paranys, ja fa més de 10 anys que les universitats catalanes han establert assignatures pont per millorar el nivell dels seus alumnes, que arriben a la universitat amb importants dèficits en llengua i expressió oral.
D'altra banda, i en el camp universitari, potser valdria la pena deixar de recompensar econòmicament els professors que garanteixen "X"% d'aprovats i exigir uns mínims a uns alumnes que no assoleixen els objectius més bàsics i que malgrat tot passen un curs darrera l'altre fins a obtenir un títol completament buit de contingut. Tot plegat perquè? Per sostenir un sistema universitari que garanteix les places a un grapat de docents partícips dels vicis d'un sistema cada vegada més sostingut pels resultats quantitatius, que no qualitatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada