“Ni en la història, ni en cap altra ciència les causes es pressuposen, es busquen”
Marc Bloch

diumenge, 21 d’octubre del 2012

EXCURSIÓ AL COMANEGRE

El Comanegre és muntanya emblemàtica del Pirineu, que domina l’Alta Garrotxa des
dels seus 1.500 m. La vista és molt bonica, amb el pic de les bruixes a l'Est i el Talló a l’Oest amb el Canigó a ple Nord.

Vista del Canigó des del Comanegre

Dia : dissabte 3 de novembre

Lloc de trobada : Oix (Alta Garrotxa). Des de Vic agafar Bracons direcció Olot i després
continuar en direcció de Castellfollit de la Roca. A l’autovia agafar la sortida de
Castellfollit, travessar el poble i després del pont agafar la comarcal que hi ha just
després del pont que travessa el fluvià. Seguir la carretera fins al poble d’Oix.
Des de Figueres i Girona, agafar l’autovia en direcció d’Olot i sortir després del poble
d’Argelaguer en direcció de Montagut i seguir en direcció Castellfollit per l’antiga
nacional. Després i just abans del pont que travessa el Fluvià trencar a la dreta per la
comarcal fins al poble d’Oix.
Alternativa : Pels de Vic es pot anar fins a Ripoll i continuar fins a Camprodon. Passat
aquest poble hi ha una comarcal que s’agafa a la dreta després de la caserna de la
policia nacional de Camprodon i que condueix al poble de Rocabruna. Des d’allí es
continua durant 2 quilòmetres i s’arriba a la pista que condueix al punt de sortida de
l’excursió. (recorregut recomanable per la tornada).

Hora de trobada : 10h

Recorregut : Una vegada tots a Oix agafaren només els cotxes necessaris per continuar
en direcció de Baget. Tres quilòmetres després d’aquest poble agafarem una pista
forestal. S'arriba amb cotxe fins a un aparcament improvisat que hi ha poc abans de les
basses de Monars, passada la caravana dels hypies de l'alta garrotxa i després només
s'enfila un sender que condueix al cim a 1.500 m. Des d'aquí hi ha un bon paisatge de
l'Alta Garrotxa, del Ripollès i del Vallespir. Es pot pujar amb 1 hora i 15 minuts o una
hora 30 minuts funció de la marxa. 45 minuts d'ascensió a tot estirar esperen els
excursionistes. Es pot baixar directament pel vessant sud tallant el sender amb uns 25
a trenta minuts i sense dificultat afegida.

Dificultat : mitjana – baixa

Temps : 3 hores màxim

Equipament : Calçat de muntanya, paravent i aigua

Associació Lligams, Plaça Sant Josep, 1 (Arxiu Històric de Girona) 17004, Girona.