“Ni en la història, ni en cap altra ciència les causes es pressuposen, es busquen”
Marc Bloch


diumenge, 13 de març del 2011

ORDINADORS A LES AULES. FRACÀS ESTREPITÓS

Es fa difícil coincidir amb alguna de les polítiques de la conselleria d'ensenyament però el fre de la implantació del projecte 1 x 1 d'ordinadors a les aules és d'agrair. La qüestió ja no és tant el sistema en si que probablement veurem d'una o altra manera en un futur més o menys llunyà sinó la metodologia i la implementació del projecte.

La situació generada pel projecte 1x1 és gravíssima i caldria que servís de precedent per evitar de totes totes les situacions generades amb aquest sistema. Després d'un any de funcionament el departament d'ensenyament s'ha adonat que els alumnes entren a pàgines d'internet per descarregar-se jocs, connectar-se en xats, xarxes socials, etc. Tot això durant el curs. Mentre el professor fa la seva classe els alumnes estan connectats a FACEBOOK !!!  Una situació com aquesta és inadmissible. Segons un informe recent publicat a la premsa el 75% de la navegació dels ordinadors del projecte Educat 1x1 és de contingut no educatiu i entre els llocs més visitats hi ha la pàgina de descàrregues SOFTONIC des d'on es pot accedir a una àmplia varietat de jocs a més de programes i altres utilitats informàtiques on els continguts educatius no són precisament majoritaris.

La problemàtica s'agreuja quan des de la conselleria es diu que si bé s'ha decidit bloquejar algunes pàgines d'internet els centres podran sol·licitar l'autorització d'accés a les xarxes socials. L'estat de les aules, vistes aquestes dades, és crític. Quin valor educatiu tenen Facebook i Twitter? Realment hi ha un producte educatiu a les xarxes socials? La informació que hi apareix es pren de manera veraç pels mitjans d'informació com si es tractés d'una agència d'informació gratuïta quan en realitat cap de les informacions que hi apareixen són contrastades abans de difondre-les pels mitjans. Sense fiabilitat i coneixent l'atracció que aquests portals suposen pels alumnes com s'hi pot permetre el seu accés? És més, qui pot establir que hi ha un benefici directe en la utilització d'ordinadors personals pels alumnes? La digitalització pot passar també per la via de l'ús de l'eina informàtica pel professor per treballar més àgilment sense necessitat d'aïllar els alumnes darrera d'una pantalla microscòpica que segurament l'únic benefici que portarà revertirà en la nòmina dels oftalmòlegs

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada